17 de setembre del 2017

DIA 6: SKYE

Bon dia, des de la nostra menuda caseta de fusta a l’illa d’Skye! L’espectacle que es descobreix un cop retirada la cortina de l'entrada és tan captivant que no he pogut resistir-me a fer-li una foto:

La banda sonora més oportuna i captivant duu el nom de l’illa: Skye Boat Song. La cançó, tant dolça i serena, em transporta a l’Escòcia del segle XVIII, derrotada ja a Culloden, amb la fugida del príncep Charles Edward Stuart precisament a l'illa d'Skye...

La paleta de colors escocesos presenta subtils matisos: la gespa és d'un verd més llampant, l'aigua d'un blau més intens, i el cel d'un gris més desolador. Segueix plovent... així que, malgrat intentar-ho, posem una altra funesta creu a l'excursió a la platja de Coral Beach,...

...i 'contraprogramem' una visita al Castell de Dunvegan, propietat del clan MacLeod des de fa vuit-cents anys! Reconeixem que supera abastament les expectatives que teníem, tant en la bellesa dels jardins com en la cura i delicadesa de cada habitació, com (novament) en la gentilesa d'un altre joc d'enginy i habilitat per als nens: ¿quantes claus hi ha amagades pel Castell? ...regal de premi pels qui l'encertin...

A més de claus, trobem relíquies escoceses força preuades com la Fairy Flag o la Dunvegan Cup... i a la sortida, catxis!, segueix plovent... ah! per cert, són quinze claus en total, només se'ns ha escapat una, good job!, tenim regalet...

Cagun l'ou: la pluja segueix fent-nos la guitza aquest matí i s'entossudeix a destorotar despietadament els nostres plans. Improvisem, amb cert recel, amb la única destil·leria de l'illa, Talisker, amb una producció molt distingida de whisky fumat, que ensumem clarament des de l'aparcament. Un tomb pel centre de visitants i... mitja volta: 'under 8 years are not permitted in the distillery'.

Però tenim una altra carta amagada, que ens permetrà guanyar aquesta mà... Molt a prop de la destil·leria atraquem a l'empara de The Oyster Shed, on serveixen marisc fresc per a degustar damunt les bótes del local. Wuauh, exquisit!

Seguim lluitant contra els elements, i mantenim el nostre full de ruta per a submergir-nos en les Fairy Pools, un seguit de piscines naturals cristal·lines, bellíssimes i fantàstiques, un altre racó de fades i encanteris... que malgrat els nostres esforços no podrem explorar (la crescuda d'un riu bloqueja el camí i ens ho impedeix...)... estem de pega!

Però al mal temps bona cara... tenim la lliçó apresa: el temps és molt variable, així que ens encomanem a la misericòrdia escocesa per a, com a mínim, abordar algun dels punts del dia que tanquen la llista d'Skye.

L'espés mantell de núvols que fa dos dies que ens acompanya, amb totes les tonalitats de gris imaginables, poc a poc sembla dissoldre's... i ens envalentim amb l'excursió al far de Neist Point.

La treva meteorològica és tant generosa i complaent que fins oblidem les joies que ens han donat l'esquena. Ens reconfortem amb una sensacional excursió al far de Neist Point, enmig d'un escenari impressionant.

El far es troba en el límit més occidental de l'illa, al final d'un llarg tram d'escales (que d'anada baixem però a la tornada...) que ens acosten fins als penya-segats més inhòspits i salvatges d'Escòcia. M'apassiona l'embruix dels fars i, per descomptat, dels seus entorns naturals.

Tornem a Portree on, després d'una saborosa i reconstituent real ale Cuillin Pinnacle, ens resolem a esplaiar-nos en l'Scorrybreac Circuit, un passeig circular breu i planer, esplèndid!, que ressegueix la badia oferint-nos unes vistes meravelloses i un relax oportuníssim.

En resum: un llarguíssim dia ple d'alts i baixos (també en el seu sentit literal...), on la pluja ens ha fet ballar al seu caprici, i on cada gir forçós de guió ens ha permès descobrir altres atractius insospitats d'Skye. El bombó de comiat a l'illa el reservem en l'entorn de les cabanes de fusta, tant desaprofitat..., per a jugar serenament damunt la gespa i per a liquidar el sublim repertori d'Skye Brewing.