13 de juny del 2012

BOTI - BOTI (Festa Major del Baix Guinardó)

FASE 0: ANÀLISI VISUAL PREVI (rabieta inclosa) / 5' aprox
Papa/mama: 'Apa, Martí. Mira: els llits elàstics! Vols que provem?'
Martí: 'Uhm... i això? Pot ser interessant... Els altres s'ho passen de conya. Sí, deu ser divertit.' 
Papa: 'Vinga, comprarem una fitxa...' (i m'acosto a la senyora de la guixeta) 'Com diu? Tres euros? Set minuts? Collons!'
Martí: 'I ara..., què passa?'
Papa: 'Lluïsa, dóna'm tres euros! ...Sí, ho has sentit bé: tres euros!' 
Martí: 'Oh, oh, una fitxa rosa, i amb forma de cor... que ja puc entrar? No encara? Uhm... i per què no?' 
Papa: 'Primer t'hem de treure les sabates... llavors esperarem que aquest nen acabi...'
Martí: 'Ah, que hi ha un altre nen... i..., falta molt? Va, deixa'm entrar... Que m'esperi fins que ens avisin? Noooooooo... Vull entrar ara, vull entrar ara,vull entrar ara...'
(rabieta d'uns dos minuts amb intensitat variable fins l'inici de la fase 1)




FASE 1: ARA! EXPERIMENTACIÓ (ritme pausat...) / 1'30'' aprox
Papa: 'Vinga, ja pots donar la fitxa a aquest jove.'
Martí: 'Ara em toca! Ja era hora, eh...'
Mama: 'Martí, hooola! Mira, que et faig una foto!'
Martí: 'A veure, com funciona això? Poquet a poquet... Papa, no em deixis encara...' 
Papa: 'Ale, tu solet, ves cap allà!'
Martí: (traient la llengua) Poso un peu aquí, intento caminar endavant i, ai, ai, ai, avanço l'altre peu, ai, ai, ai,...'
Papa/mama: 'Molt bé Martí! Ara salta, ja veuràs!'
Martí: '...salto una mica, ai, ai, ai, una mica més, eps, eps, que caic, ai, ai, ai...'





 FASE 2: ON ESTÀ LA SORTIDA? (papa, socors!) / 2' aprox
Martí: '...a terra. Catxis! Si ja sabia jo...'
Papa/mama: 'Molt bé Martí. Ale, aixeca't! No ha passat res!'
Martí: '...ui, ui, ui, i ara com m'aixeco? No puuuuc. Papaaaaaa, mamaaaaaaa...'
Papa/mama: 'Vinga, amunt. Que no pots?'
Martí: 'Papaaaaaa, ajuda'm!'
Papa: 'Espera't, que m'haig de treure les sabates. Serà possible? Ale, ja estic aquí. No vols botar aquí enmig? Ah, vols seure aquí a la banda?'



FASE 3: RECONSIDERANT (anàlisi de riscos) / 2' aprox
Martí: '...ostres, no podia aixecar-me. Què carai...'
Papa/mama: 'Martí, que no vols tornar a saltar? Vinga, torna-hi!'
Martí: 'A veure, els altres nens i nenes també cauen... i no es fan mal. Però són més grans que jo, eh...'
Papa/mama: 'Vinga Martí, que s'acaba el temps! Intenta-ho un poquet més!'
Martí: 'Analitzem la situació: la mama està allà i al papa el tinc ben a prop. Quin problema hi ha? Sí, va, ho tornaré a intentar!'



FASE 4: A LA SEGONA, LA VENÇUDA! (ja s'ha acabat?) / 1'30''
Martí: 'Com ho he fet abans? Uuups, com es belluga això...'
Papa/mama: 'Ara, així m'agrada! Bé està!'
Martí: 'Ara tinc més estil, no? Ai, ai, ai, weps, a terra!, per parlar...'
Papa/mama: 'Vinga amunt Martí! Molt bé!'
Martí: 'Tampoc és tan difícil... Papa, mama, mireu: m'he posat de peu jo solet, eh... I ara botaré una mica: boti-boti-boti... i al terra!... però no m'he fet gens de mal... Ostres, què divertit que és això... Ole, ole, dos passets endavant i perdo l'equilibri, i caic enrera... però reboto... i m'ho passo bé! Em torno a aixecar, uuups, això ho tinc dominat, eh...'
Papa: 'Oooooh, Martí, ja han passat set minuts. S'ha acabat. Vine, patufet, que hem deixar a aquesta nena que entri...'
Martí: 'Com? Però... què vol dir que ja està... ara que li estic agafant el gust... Noooo, una estoneta més...'
Papa: 'No pot ser Martí. Ja hi tornarem un altre dia. Ara et posem les sabatetes i anem a veure l'animació infantil al Parc de les Aigües...'
Martí: 'Nooooooooo...'



FASE 5 (opcional): DESCOMPRESSIÓ (amb la cançó dels bombers?)
Disfressem-nos de bombers, i amb ganes de refrescar-nos i de riure, cantem plegats:

'Som els bombers que venim d’apagar foc. 
 Amb la camisa bruta i el bigoti tort.'




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada